søndag 21. oktober 2018

Damejakka Loppa i blåfarger

 Mønsteret Damejakka Loppa er laget av Pinneguri.
Garnvalget mitt er som vanlig, finull fra Raumagarn.
Jeg har strikket dette mønstret to ganger før, og det kan du lese om 
og her
I jakka er det mange farger, og da er det morsomt å prøve forskjellige kombinasjoner!
Jeg landa på mørk blå(449) som første og mest brukte kontrastfarge, og lys gråmelert(403) som hovedfarge. 
I tillegg lys blå(4406), petrol(438), grå(4287) og hvit(401)
Denne gangen strikket jeg armene ferdig før bolen.
Og etterpå puttet jeg dem inn i strikkinga. Mindre å "hemse" med.
Kveldskos ute!
Også med på hyttetur i skogen.
Nesten ferdig. Bare "noen få" tråder å feste!
Stolper og belegg er strikket.
Jeg klipper opp i midten, bretter inn og syr belegget over. 
Da er jeg sikker på at det holder.
Fibrene i dette garnet filtrer seg sammen og sklir ikke ut.
Og er jeg hjemme før klipping, får prosjektene en runde i vaskemaskina på skånsomt ullprogram. 
Da filtrer garnet seg enda mer sammen før klipping!
Sånn :)
Ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar