tirsdag 13. februar 2018

Rosa lopper

En rosa farget jakke er ferdig.
Oppskrifta er Pinneguri sin oppskrift Damejakka Loppa 
og jeg har brukt denne oppskriften en gang før og den jakken kan du se her
Jeg har strikket denne jakka i finull, farge 465 og den gråmelerte er farge 403
(maskene ligner på lopper når den strikkes ovenfra og ned)
I tillegg til de to fargene har jeg brukt en brun og en lysere rosafarge.
Det er også et par rader med hvit, men kontrasten er liten og synes ikke.
Før jeg strikket stolpene plukket jeg opp nye masker langs klippemaskene på hver side. Prøvde etter beste evne å få maskene i vrangbordene lik på hver side.
Ble sånn noenlunde....
I tillegg strikket jeg belegg for å ha over klippekanten.
Fikk sånne smarte dingser til å feste knapper med, og de prøver jeg ut på denne jakken!
Med knapper
Jeg er fornøyd med den nye jakken!

1 kommentar:

  1. Herlige farger :D Har strikka Loppa jeg å i blåfarger. Masse artige muligheter med farger på den :D
    Ha en fin uke :D

    SvarSlett