fredag 1. mai 2020

Damejakka Loppa i flere rosatoner

En ny jakke er ferdig strikket.
Mønstret er ett av mine favoritter, Damejakka Loppa av Pinneguri.
Her har jeg starta å strikke. Jakka strikkes ovenfra og ned.

Hovedfargen er lys grå nr 403 i Finull PT2. Mønsterfarge 2 er et garn jeg kjøpte i Irland i fjor sommer, hos This is knit i Dublin. Garnet heter Townhouse Yarn Olla i fargen «shimmer», en rosa nyanse. Garnet er håndfarget og lager et fint fargespill.
Første erme ferdig!
I salen har jeg brukt noen farger til. Ikke så mange som i mønstret.
Finull PT2, 4094 lys rosa, 400 hvit og 4126 lilla melert.
De forkorta radene er i shimmer og hvitt.
Da jeg hadde strikka ermene, oppdaga jeg at jeg hadde strikket litt forskjellig i mønsteret på det ene. Rakk opp, strikka på nytt og begge ble lik bolen.
 Ferdig strikket og dampet.
Med stolper og hekla for oppklipping.
Jeg har brukt kjedemaske denne gangen og heklekrok nr 2,5.
Men først en vask! Etter damping ble ull-lukta veldig sterk🤨
 Etter oppklipp og en ny damperunde.
Klar for å sy fast belegget.
 Festa😊
 Valgets kvaler for knapper!
Det ble «Ætt» kjøpt hos Perlehuset.
 På gresset🇳🇴
 Baksiden
Jakken ble 420 g med knapper
Og dette er alt som er igjen av hespet!
Fornøyd med ny jakke🥰



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar