søndag 10. september 2017

Sinnasaujakka

Da har jeg strikket en jakke i mønster fra Pinneguri, og dette er tredje gangen jeg bruker mønstret. 😊
De andre kan du lese om her og her.
Denne gangen har jeg strikket jakken i finull (prøver noe nytt.....) fra Raumagarn i farge 403, lys gråmelert og 4215, en av de lyse grønnfargene.
La opp med pinne nr 2,5 på vrangbordene og 3,5 på resten av jakken.
Jeg valgte å gå opp en halv størrelse i forhold til det som er oppgitt i mønstret for å få en tynnere jakke.
Neste gang jeg sjal strikke "ensfarget" med finull vil jeg gå ned til 3 igjen, for min strikkefasthet gir et penere resultat da.
Men, i mønsterstrikk må jeg bruke 3,5 🤓
Jakken er strikket etter størrelse S i oppskriften, men resultatet er M.
Brukte "steeking" metoden for oppklipp og det funker like bra hver gang!
Nå mangler jeg bare knapper, så er den klar til bruk. 
En deilig og passe tynn jakke!


1 kommentar: