søndag 6. januar 2013

Mariusgenser

Endelig er jeg ferdig med den.
Det tok ei tid, for jeg plagdes med å få armene til å bli like. Jeg har strikket fire armer tilsammen!
Når jeg begynte på geseren? I sommer en gang, før vi dro til Dubrovnik, for det var da armproblemet startet.
 Her er stykkene ferdig dampet og ligger til tørk før sying, klipping og montering.
Mønstret er fra SandnesGarn sitt klassikere tema 15 voksne.
Jeg brukte Drops Karisma marineblå, hvit og rød
(jeg vet ikke hvor mye garn som gikk med.. Får veie når genseren er tørr)
Pinner nr 2,5 og 3.
 Ferdig!!
Jeg har strikket en lue også. Valgte å strikke glattstrikk i stedenfor 3 rette og 3 vrange ovenfor mønsterbordene. 
Og nå er jeg i tvil om hvilken type dusk jeg skal velge til luen. En tradisjonell rund, blå en eller kanskje en i pels? -tenke tenke-
Genseren får i skrivende øyeblikk en runde i vaskemaskina før den blir lagt til tørk, perset og overlevert til Kristine. Det er tross alt hennes julegave :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar