onsdag 29. februar 2012

Første tur på nytt skip over!

Endelig ble det fritur etter første turen ombord MS Nordnorge!
En fin skute jeg skal jobbe på! Trivelige kollegaer og masse hyggelige passasjerer!
Overgangen fra MS Midnatsol var stor. Alle rutiner derifra sitter som spikra i ryggmargen, så det var tungt å skulle begynne "på nytt"! Men det gikk seg til! Etter noen dager i "våt dokk" i Bergen tok vi opp ruta til MS Nordlys og hadde en 11 dagers rundtur langs norgeskysten før vi seilte ned til Ølen i Hordaland. Vi kom til et stort skipsverft hvor også plattformer kommer inn for reparasjoner.
 Vi hadde noen nydelige morgener!

 Skuta!!
 Lugarene vi bor på er pittesmå i forhold til MS! Her bodde jeg! Øverkøya er ikke slått ned, og da blir det enda mindre plass.....
 I Ølen bruker de flytedokk. Ergo var det litt av en trapp vi måtte gå for å komme ned til bakkeplan!
 Bau-trøstere er fine å ha.... Jeg er mest inponert over at store skip bare balanserer på slike klosser i tørrdokk!
 Stabilisator-vingen var pitteliten i forhold til hva jeg hadde trodd!
 MS Nordnorge i tørrdokk
Jeg gleder meg til å komme ombord igjen!! Men først må jeg ha litt fri! Det er hardt å være med på verkstedopphold. Man tror aldri skipet skal bli klart for passasjerer for det jobbes over alt og er fryktelig rotete! Men, vips er alt klart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar