lørdag 15. mai 2010

Bunad og 17. mai

Fjellbygdsbunaden
i 1994
Jeg fikk bunaden til konfirmasjonen av min mor. Broderinga er det min søster Ingrid som har gjort. Jeg hadde tenkt å prøve meg som sydame i dag og sprette den opp for å sy ut litt. Fant ut at jeg skulle prøve den en siste gang, og jaggu fikk jeg den på!! Så, nå slipper jeg å sy. Jeg skal levere den inn til en kyndig sydame etter 17. mai for å gjøre jobben ordentlig. Det var min mor som sydde den for mange år siden, og hun har jukset litt. Også er det på tide å rense den. Og for ikke å snakke om sølvet. Det må inn til en skikkelig rens det og.
rypebær, borden nederst på stakken
mogopp
ryggen

skjorta har bare nuppereller til pynt. 

Jeg er kjempeglad i festdrakten min! Og veldig fornøyd med at jeg kan bruke den en gang til!

HURRA FOR 17. MAI!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar