torsdag 18. april 2019

Blå Høstrute

I fjor da jeg var på strikketur i Lofoten, kjøpte jeg tre hesper garn av Lofoten Wool. Dette er garn fra sauer i Lofoten og Nordnorge! Jeg funderte lenge på hva jeg skulle bruke garnet til, og valget falt på Høstruta av Wiola. Jeg har strikket denne jakken en gang før, i finull fra Rauma. 
I tillegg til det blå garnet, valgte jeg naturhvit Tove fra Sandnesgarn.
Lykken er et nytt nøste!
Jeg la opp til str M på pinner 2,5 og 3.
Dette ser bra ut!
Nesten ferdig!
Den har fått et bad i vaskemaskina slik at trådene har tova seg ekstra godt sammen.
Strikka opp masker til stolper, 
ta opp 2, hopp over 1.
Her er resultatet på baksiden.
Stolper og belegget som skal syes over sårkanten.
Jeg klipper opp uten å sy med maskin. Det holder godt!
Baksiden etter alt er festet og sydd på.
Som kontrastfarge valgte jeg en vinrød farge(428) i Finull fra Rauma.
Synes det ble en fin kombinasjon!
Ferdig!
Det håndfarga garnet lager en fin effekt med sine lyse og mørke partier. 
Ingen tråd er lik!
Høstruta ble ferdig en vårdag, og da er det bare å ta den i bruk!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar