mandag 28. januar 2019

Setesdalskofte med rundfelling

En UFO er strikket ferdig!
(UFerdig prOsjekt)
Jeg begynte på jakken i mars 2017 og har bare hatt stolpene igjen siden april samme år.....
I går fant jeg ut etter å ha strikket og rekt opp flere ganger, at jeg ville strikke på tvers i stedet for langs. 
Mønstret er fra Rauma Garn, heftet 225-Rundfelling voksen.
Jeg strikket str M og brukte finull i farge 438(petrol) og 400(hvit)

 Etter en runde i vaskemaskina på ullvugge,(og tørket) klipte jeg opp kofta i maskene jeg strikket til dette formålet.
Sydde så fast belegget over klippemaskene.

Vrangborden hadde stolpemaskene inkludert, så jeg strikket dem sammen på hver omgang. Tilsammen ble det 10 omganger med fellingen.

Vrangborden i halsen ble 12 omganger inkl felleomgang.
Knappene kjøpte jeg på Koftefesten i Drammen 2017 til denne jakken.
Jeg er fornøyd med resultatet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar