søndag 3. juni 2018

Sinnasau jakke

Nok en sinnasau jakke er ferdig strikket og montert. 
Dette er nummer 4 i rekken! 
Jeg har brukt finull fra Rauma denne gangen også, i ubleket hvit og grå. 
Pinner 2,5 på vrangbordene og 3 på resten. 

Oppskriften på jakken er laget av Ann Myhre, også kalt Pinneguri

Tinn knappene jeg har valgt heter Sissel.

Jeg velger ofte «herre-knapping»

Disse små bakstykkene til knappene er geniale👍
Jeg har klippet opp maskene mellom forstykkene uten å sy med maskin eller hekle-metoden. 
For å være sikker på at det skal holde og ikke rakne, har jeg laget et belegg på 4 omganger glattstrikk + avfelling. 
Det er festet til baksiden av stolpene med det grå garnet.
Min nye sauejakke er str M og akkurat passe til meg😁

2 kommentarer:

  1. Fin altså! Skulle ha hatt en i mini 😊 finnes den i barnestørrelse? Holder på med tirilgenser i str 2 år nå 🙏

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lillian!
      Beklager sent svar!
      Det finnes en oppskrift til barn som heter Barnejakka villsauene på Runde. Den har border med sauer hele bolen. Veldig fin jakke!
      Hilsen Nina 😊

      Slett