lørdag 11. april 2015

Ugler i mosen!

Lite mose, men desto flere ugler!
Som jeg har nevnt i et tidligere innlegg liker jeg oppskriftene til Pinneguri.
Og nå har jeg fullført enda en av dem, damejakka ugler i mosen.
 Mønstret ble utgitt i bladet Kofter fra Familien. 
Bladet er ikke i salg lenger, men man kan kjøpe utgaven på iPad. 
Som de andre jakkene til Pinneguri er denne også strikket ovenfra og ned. 
Kjempe kjekt synes jeg, for da kan man strikke lange nok ermer og bol uten å måtte rekke opp og begynne på nytt. 
Det har jeg gjort noen ganger....
 Min er strikket i Finull fra Rauma garn. I brun, hvit og rosa.
De siste jakkene jeg har strikket, er i finull og da går det fint an å hekle og klippe opp. Woolspire har laget en fin forklaring her.
Det er et ork å finne frem symaskinen som er i en kasse, nederst under masse annet, så metoden er genial for min del! 
Etter klipping er det bare å feste kanten på baksiden. 
Noen bruker fine pyntebånd de syr over kanten, men det har ikke jeg anskaffet meg enda.
Denne gangen laget jeg 8 knappehull, men tror det står 9 i oppskriften. 
Også liker jeg best knapper i tinn. Titter alltid på andre, men ender opp med favoritten! Jeg synes disse er søte og at de passet godt til jakken.
Da gjenstår bare å bruke jakken!

1 kommentar:

  1. Kjempefin uglegenser du har strikket :) Veldig lik i fargene på min sinnasau som er på pinnene nå :)

    SvarSlett